Keressen minket

Hírek

Magyar külgazdasági és konzuli képviselet nyílik Panamában

Avatar

Közzétéve

Dátum:

Magyar külgazdasági és konzuli képviselet nyílik Panamában – közölte a magyar külgazdasági és külügyminiszter panamavárosi tárgyalásai előtt telefonon az MTI-vel szerdán.


Fotó: A Külgazdasági és Külügyminisztérium által közreadott képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Juan Carlos Varela elnök találkozója Panamavárosban 2019. április 10-én. MTI/Mitko Sztojcsev

Az ország a Panama-csatorna révén közlekedési, kereskedelmi, biztonsági és stratégiai szempontból egyaránt megkerülhetetlen. Éppen ezért fontos, hogy Magyarország, a déli nyitás stratégiája keretében, kiépítse megfelelő pozícióit – mondta a politikus.

Szijjártó Péter fő tárgyaló partnere Nestor Gonzales kereskedelmi és ipari miniszter, Isabel de Saint de Alvarado alelnök és külügyminiszter, továbbá José Domingo Ulloa Mendieta érsek lesz, de fogadja őt Juan Carlos Valera államfő is.

A felek aláírnak egy felsőoktatási együttműködésről szóló megállapodást, amelynek révén évente öt panamai diák tanulhat ösztöndíjjal magyar egyetemeken.

Szijjártó Péter közölte: a magyar-panamai diplomáciai együttműködés a nemzetközi szervezetekben példaértékű, az ENSZ-ben folyamatosan támogatjuk egymás érvelését. 

A magyar kormány létrehozott egy 160 millió dolláros (45 milliárd forintos) hitelkeretet a gazdasági együttműködés ösztönzése, a magyar cégek panamai térnyerésének könnyítése érdekében az Eximbanknál. Elsősorban a vízgazdálkodással foglalkozó cégek számára nyílhatnak lehetőségek Panamában, részben az ország nyugati felének gyakran aszályos időjárása, részben az ivóvízhiány miatt – tudatta a külügyminiszter.
 

Forrás: MTI

Tovább olvas
Facebook Pagelike Widget
  • Termesszünk új fajtákat, vagy javítsuk a meglévőket?

    A klímaváltozás szőlő- és borágazatra gyakorolt hatásáról rendezett beszélgetést a Mathias Corvinus Collegium Klímapolitikai Intézete Litkei Máté igazgató vezetésével. Magyarország az éghajlatváltozás szempontjából a sérülékenyebb országok közé tartozik, a mezőgazdaság egészének teljesítményében kulcskérdés a vízzel való gazdálkodás.

  • A fogyasztói magatartást vizsgálták

    A Motivaction piackutató ügynökség rendszeresen végez felméréseket az európai fogyasztói magatartásról – különös tekintettel a virág- és dísznövényvásárlási szokásokra – a Holland Virágiroda megbízásából. Az eredményekből levont következtetések aztán átültethetők a marketingeszközökbe és felhasználhatók a reklámkampányok során.

  • Ketchup-hiány van Amerikában, a COVID a felelős

    Az Egyesült Államokban a COVID-19 járvány csökkentette az ikonikus paradicsomszószok számát az asztalokon. Az egészségügyi korlátozásokkal kapcsolatos változások és a járványügyi hatóságok ajánlásai okolhatók a történtekért.

Címkék

Legtöbbet megtekintett