Keressen minket

Hírek

Meghirdették az idei hungarikum pályázatot

Avatar

Közzétéve

Dátum:

A hazai és a külhoni nemzeti értékek, hungarikumok népszerűsítésének támogatására, valamint a Kárpát-medencei hagyományos öltözetkultúra továbbörökítésére megjelent az idei hungarikum pályázat – tájékoztatta az Agrárminisztérium sajtóirodája hétfőn az MTI-t.

Az összegzés szerint mindkét célterületnél működési támogatásnak nem minősülő, egyszeri, vissza nem térítendő támogatás jár.

A most megnyíló pályázat 220 millió forintos keretet határoz meg hazai és külhoni pályázóknak nyomtatott és elektronikus kiadványok, filmek készítésére, bemutatóterek kialakítására, rendezvények megvalósítására. A pályázaton 1 és 4 millió forint közötti összeg nyerhető el.

A Hagyomány a divatban – viselet másként elnevezésű területet harmadik alkalommal hirdeti meg az Agrárminisztérium, amelyre 10 millió forint áll rendelkezésre. Míg az első évben 13 pályázó részesült támogatásban ezen a területen, addig tavaly már 28 nyertes készíthette el kollekcióját. A vél az, hogy a Kárpát-medence hagyományos öltözetkultúrája, valamint népi kézműves értékeinek megőrzése, népszerűsítése, alkalmazása ünnepeink és hétköznapjaink részévé váljanak. A támogatás összege 240 ezer és 500 ezer forint között lehet.

A hazai és a külhoni értékgyűjtés támogatására 2013 júliusa és 2018 decembere közötti időszakban kiírt 7 nyílt és egy meghívásos pályázat keretében összesen 1,559 milliárd forintot ítélt oda 990 magyarországi és határon túli magyar nyertes pályázónak az agrártárca – olvasható a közleményben.

A pályázati felületen május 14-én 8 órától június 13-án éjfélig lehet a pályázati adatlapot elektronikusan kitölteni, véglegesíteni. Amennyiben az igényelt támogatások összege a beadási határidő lejárta előtt eléri a célterület keretösszegének kétszeresét, a támogató a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás az alábbi honlapon érhető el: www.hungarikum.hu/hu/hirek/megjelent-2019-évi-hungarikum-pályázat

Forrás: MTI

 

Fotó/Illusztráció: Pixabay

Tovább olvas
Facebook Pagelike Widget
  • Áttörés a Jordán-vírus elleni rezisztencianemesítésben

    Korábban már említettük, hogy az egyik nagy nemesítőcég nagy sikert ért el a paradicsomot megbetegítő veszélyes vírus elleni rezisztencianemesítésben, röviddel később pedig egy másik ismert nemesítő is óriási áttörést jelentett be.

  • Szőlővédelmi újdonságok a BASF-nél

    Idei második online kísérleti bemutatóján a szőlőben használható gombaölő szerek fejlesztését mutatta be a BASF. A téma a peronoszpóra és a feketerothadás elleni védekezés volt. Hajnal Gábor marketingvezető hangsúlyozta, hogy a BASF fejlesztésben elkötelezett cégként régóta dolgozik azon, hogy a termesztők számára zökkenőmentes legyen az átmenet a szerkivonásokon.

  • Újabb üzletlánc kötelezte el magát a fenntartható csomagolások terén

    A brit Aldi bejelentette következő nagy ívű tervét, miszerint 100%-ban újrahasznosított csomagolásban forgalmazza sajátmárkás reggeli pelyheit év végére.

Címkék

Legtöbbet megtekintett