Keressen minket

Hírek

Origo – Szijjártó: a magyar tengeri kikötővel Magyarország erősödik

Avatar

Közzétéve

Dátum:

A Külgazdasági és Külügyminisztérium által közreadott képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Zeno D'Agostino, a kikötő vezérigazgatója a trieszti kikötőben 2019. július 5-én. Fotó: MTI/KKM/Mitko Sztojcsev

A trieszti magyar tengeri kikötővel Magyarország erősödik, mert a gazdaságnak és a vállalkozásoknak alapvető érdekük, hogy legyen egy magyar kijárat a tengerre – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter az origo.hu-nak adott interjújában.

Szijjártó Péter a pénteken megjelent cikkben azt hangoztatta, a magyar kikötő a magyarországi vállalatok számára megbízhatóságot és kiszámíthatóságot jelent majd, ez pedig garantálja az üzleti megtérülést a magyar cégeknek.

A beruházás megtérülése a külügyminiszter szerint a kikötőt övező érdeklődés alapján már most “nyilvánvaló”, hiszen a magyar és nemzetközi cégek a raktározásért, a logisztikáért és a szállítmányozási szolgáltatásért jelentős összegeket fizetnek majd, ami egyértelműen jó a magyar nemzetgazdaságnak.

A miniszter szerint Trieszt minden szempontból a legjobb megoldás volt, mivel az egyik legközelebbi tengeri kikötő Magyarországhoz képest, közúton és vasúton is elérhető 24 óra alatt, a kikötő kapacitása pedig elég ahhoz, hogy a magyar exportáló vállalatok igényeit ki tudja elégíteni.

A trieszti kikötőt azok a közepesnél nagyobb hajók tudják használni, amelyek a magyarországi vállalatok számára fontosak. A legnagyobb hajók a bevett gyakorlat szerint Rotterdamba vagy Pireuszba hajóznak be, ott az árut kisebb hajókra pakolják, így küldik Triesztbe. A folyamat pedig visszafelé is így működik – mondta Szijjártó Péter.

Kiemelte, Trieszt forgalma az elmúlt években rendkívül dinamikusan nőtt és a Magyarországhoz közel eső kikötők közül a legjobb szárazföldi szállítmányozási infrastruktúrával és fejlődési potenciállal rendelkezik.

Az elmúlt években Trieszt és Magyarország között az áruforgalom a négyszeresére nőtt, jelenleg legalább naponta konténervonat közlekedik Trieszt és Magyarország között, a kikötő üzembe helyezése után pedig ennek a megduplázódását várják – közölte a miniszter.

Szijjártó Péter kitért arra, hogy a magyar kormány tárgyalt a szlovénekkel Koperről is, azonban kiderült, hogy az együttműködés nem lehetséges, mivel a többpárti kisebbségi kormány egyes pártjai nem akartak ilyen megállapodást.

A trieszti kikötőről már megkötötték az adásvételi szerződést, amely ősszel lép életbe, és ekkor kötnek majd egy megállapodást is, amelyben rögzítik, hogy a kikötőben 2016-ban indult fejlesztésekhez hogyan kapcsolódik a magyar terület. Később pedig létrejön egy magyar vállalat is, amely felügyeli a magyar állam 100 millió forintos fejlesztését – ismertette a miniszter, hozzátéve, hogy három év alatt kell elkészülnie a kikötőnek.

Elmondta, konzultálnak a másik három visegrádi országgal is arról, hogy bevonják őket a tervekbe.

Szijjártó Péter szerint a kikötő létesítése tovább erősíti majd a magyar-olasz kapcsolatokat.

Az interjúban kérdezték a minisztert arról is, hogy ismét terítékre kerül az ENSZ migrációs paktuma. Szijjártó Péter ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, világosan látszik, hogy az ENSZ-ben és Brüsszelben a bevándorlásparti erők egymást támogatva továbbra is mindent megtesznek annak érdekében, hogy a bevándorláspárti javaslatokat áterőltessék.

A magyar kormány azonban minden eszközökkel harcol az illegális bevándorlás legalizálását célzó tervek ellen, és nincs egyedül, ugyanakkor “résen kell lennünk”, mivel több esetben kellett már felemelni a szavunkat olyan brüsszeli dokumentumokkal kapcsolatban, amelyekben hivatkoznak az ENSZ migrációs csomagjára – mondta a miniszter.

Forrás: MTI

Tovább olvas
Facebook Pagelike Widget
  • Földimogyoró – hazai nemesítésből

    A földimogyoró termesztése új korszakot nyithat a hazai mezőgazdaságban. Homokos területeken már sikerrel vizsgázott a növény, 2 tonnás hektáronkénti terméssel számolnak a zákányszéki gazdák. A Balla Zoltán által nemesített földimogyorók 2021-ben államilag elismert fajtává válhatnak.

  • Futrinka Fánival Rákóczi erdejében

    A Dabas közeli Mántelki erdőtömbben húzódik a Rákóczi erdeje tanösvény. A piros körrel jelölt útvonal autóval először közúton, majd földúton közelíthető meg; a Mántelki erdészház és pihenőnél kezdődik és 7 kilométeren keresztül bemutatja az erdő élővilágát, az erdészek munkáját.

  • Az e-tejkereskedelem trónjára tör az Arla Európában

    Az Arla célja, hogy a tejágazat e-kereskedelmi vezetője legyen Európában. Terveik szerint a következő öt évben megdupláznák eladásaikat az online platformon keresztül, mely 600 millió eurót jelentene. Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban és Hollandiában 9700 tejtermelő közös tulajdonosa az Arla-nak.

Címkék

Legtöbbet megtekintett