Keressen minket

Hírek

Rákossy Balázs: több mint 2,2 milliárd forint jut az élelmiszerpiac fejlesztésére

Avatar

Közzétéve

Dátum:

Több mint 2,2 milliárd forintot nyert el, elsősorban az élelmiszerpiac építésére, fejlesztésére összesen 20, a főváros vonzáskörzetében fekvő település, illetve 10 ezer főnél népesebb Pest megyei város önkormányzata – mondta Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-nek.


Rákossy Balázs Fotó: Ebner Béla (kormany.hu)

A Pest megyei kompenzációs program keretében 2018. június végén megjelent pályázati kiírás célja a helyi termelők és élelmiszer-kiskereskedők számára a helyben történő értékesítés feltételeinek megteremtése és javítása volt, amely így erősíti a helyi gazdaságot, élénkül a település kereskedelme, bővülnek a település szolgáltatásai, a településen élők kevesebb utazással, kényelmesebben, szebb környezetben juthatnak hozzá egészséges, jó minőségű élelmiszerhez – emelte ki a PM államtitkára.

Rákossy Balázs kifejtette: Az igényelhető legmagasabb támogatási összeg új piac esetén 150 millió, meglévő piac fejlesztésekor 100 millió forint volt. Az önkormányzatok szakmailag jól előkészített, megalapozott fejlesztési igényekre reagáló projektekkel pályáztak, ezért minél nagyobb arányú támogatásuk érdekében az eredeti 2 milliárd forintos keretet a tárca további közel 250 millió forinttal emelte meg.

A nyertes pályázatok keretében tizenkét településen létesítenek új piacot, és további nyolc településen valósul meg a működő helyi piac bővítése, korszerűsítése, felújítása. A támogatás célja elsősorban piaci árusítóhelyek létesítése, fejlesztése és a piaci infrastruktúra kiépítése. A tervezett beruházások eredményeként közel 60 ezer  négyzetméter piacterület épül vagy újul meg, több mint 500 új elárusítóhelyet hoznak létre, további 400-at pedig korszerűsítenek, felújítanak – ismertette az államtitkár.

Forrás: MTI 

Tovább olvas
Facebook Pagelike Widget
  • A fogyasztói magatartást vizsgálták

    A Motivaction piackutató ügynökség rendszeresen végez felméréseket az európai fogyasztói magatartásról – különös tekintettel a virág- és dísznövényvásárlási szokásokra – a Holland Virágiroda megbízásából. Az eredményekből levont következtetések aztán átültethetők a marketingeszközökbe és felhasználhatók a reklámkampányok során.

  • Ketchup-hiány van Amerikában, a COVID a felelős

    Az Egyesült Államokban a COVID-19 járvány csökkentette az ikonikus paradicsomszószok számát az asztalokon. Az egészségügyi korlátozásokkal kapcsolatos változások és a járványügyi hatóságok ajánlásai okolhatók a történtekért.

  • Merre halad a tenyésztés a tejelő ágazatban?

    Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma és a Tejelő Szarvasmarha- tenyésztési Tanács kutatói az amerikai tejipari tenyésztési szelekciós célkitűzések meghatározásáról készítettek elemzést, melyben rávilágítanak a lehetőségekre és akadályokra az állatok teljesítményének dokumentálására szolgáló új technológiákkal kapcsolatban.

Címkék

Legtöbbet megtekintett